Jak jsem poznala exekuci JÁ.

02.09.2014 18:54

JAK JSEM POZNALA EXEKUCI JÁ

Náš pozemek u rod. domku měřil přes  1200 m2. Pozemek měl dva vchody.

Každý z jiné ulice. Dokud měl manžel dost síly udržoval ho celý. Jak stárl

nestačil ho celý udržovat ani uklízet výkaly po dvou psech které jsme měli.

Majitelem domu jsem byla jen já a rozhodla jsem se že prodám část pozemku.

Představovala jsem si  že by tam stál  nový dům, ale my jsme na novou stavbu

neměli peníze.  Jako OSVČ jsem dělala dlouho finanční poradenství a reality.

Řešila jsem i podvody realitních kanceláří s klienty kteří si na RK stěžovali.

Nechala jsem se však přesvědčit jedním známým že jistý realitní makléř /bývalý

policista/  má klienty ze kterých si budu já vybírat svého souseda. Což se mi

líbilo proto že jsem nechtěla mít souseda který by si chodil do naši kůlny kde

máme mrazák stále plný potravin nakupovat zdarma. S prodejem se muselo

spěchat. Proto že  město mělo dělat rekonstrukci inženýrských sítí vedoucích

před domem. Známý mne ujistil že bývalý policista by si neudělal ostudu

s podvodem a já mu uvěřila. Pozvala jsem  realitního makléře pana Per.. domů a

on na mém počítači sepsal smlouvu. Chtěla jsem za pozemek 750 000,-Kč. On

však začal vodit lidi po celém domě a tvrdil mi že z balkonu v prvním patře je

nejlépe vidět celý pozemek a já se pak se zájemcem dohodnu kolik m2  z něho

prodám. Nakonec jsem se  rozhodla  sítě vybudovat abychom nemuseli tolik

spěchat s prodejem.  Pan Per… se stále snažil dělat nějaké podvody a dokonce

prodával celý dům. Vážnému zájemci o pozemek dokonce řekl, že   je pozemek

prodaný. Pozvala jsem si právníka, pana Per… a jeho právníka k jednání.

Dohodli jsme se, že už žádné kroky dělat nebude a až budu mít   správného

zájemce tak on si s ním sepíše kupní smlouvu. Jenže za tři dny po této dohodě

mi pan Per… přinesl k podpisu  kupní smlouvu, kde bylo napsáno  že Kateřina

Chu…  z Prahy kupuje můj pozemek za 850 000,- Kč, které jsem při podpisu

této smlouvy převzala. Na to jsme panu Per… řekla jestli ví něco o zákonu

254/2004. Že podle tohoto zákona bych zaplatila pokutu vyšší  než je cena

celého domu. Že jsem  žádnou Kateřinu Chu… neviděla a tu sumu také ne. Že  

nechci vidět peníze na stole ale na účtu, který bude blokován právníkem a že

jsme se na něčem dohodli. Vzhledem k tomu, že nedodržuje dohodu tak mu ji

před svědkem, /v kanceláři byl i můj spolupracovník/ vypovídám a už s ním

budu jednat jen písemně. Nakonec jsem podepsala jen převzetí smlouvy. Pan

Per… odešel se slovy: JÁ VÁS UBEZPEČUJI, ŽE VÁS O TEN DŮM

PŘIPRAVÍM. HLEDEJTE  SI  JINÉ  BYDLENÍ. Zasmála jsem se a řekla

nahlas před kolegou že asi neví s kým má tu čest. Že si myslí že jsem stará a

hloupá,  ale můj věk  je pro mne doba ve  které  jsem získávala zkušenosti. Ty

mi žádná škola nedala. Zájemce kterému pan Per… řekl že  je pozemek

prodaný, slyšel když jsem  panu Per… řekla že jsem tu ještě neviděla tak

vážného zájemce a  že si myslím že ten pán je ten, koho bych za souseda ráda

měla. Několikrát mi volal jestli bych mu pozemek prodala. Vždy jsem ho

odporučila na pana Per…. Ten s ním ale nechtěl jednat. Nakonec jsem řekla

tomu zájemci že běžně píši kupní smlouvy klientům kterým dělám hypotéky ale

tuto kupní smlouvu ať si nechá vypracovat svému právníkovi. Což také udělal.

Část peněz  mi vyplatil při podpisu kupní smlouvy a já z nich zaplatila panu Per.

42 000,- Kč za odstoupení dle smlouvy.  Zbytek peněz mi byl zaslán na účet.

Myslela jsem si že tím pro mne ta zkušenost skončila. Bohužel. Měla

pokračování téměř 3 roky. Z této zkušenosti  jsem opět poznala jak pracuje

policie,  soudci, právníci i exekutoři. Za 2 měsíce jsem dostala předvolání

k soudu kde pan Per. požadoval 160 000,- Kč. Soud trval asi 15 min. Zeptala

jsem se soudce jestli by podepsal smlouvu, která mi byla předána panem Per… a

dala  mu ji přečíst. Soudce odpověděl že ne a já mu na to řekla  že jsem ji také

nepodepsala  a že za nepodařený podvod dostal pan Per… 42 000,- Kč. Že by

mu to snad mohlo stačit. Soudce jednání ukončil a téměř po  roce se jednání

opakovalo. To už jsem ale měla na jednání právníka, kterému jsem zaplatila

10 000,-Kč za to co, jsem mu sama sepsala a on to předložil soudu. U soudu

jsem požadovala pozvání svědka a kupující Kateřinu Chu... Můj svědek, který

slyšel slova se kterými  pan Per. loučil  pozván k soudu nikdy nebyl, ač stál vždy

na chodbě soudu.  Kateřina Chu...   se omluvila  že má malé děti a že by je

neměl kdo hlídat. Já si ale zatím zjistila že kupující Kateřina Chu...  je dcera

pana Per.  provdaná za cizince a na uvedené adrese v Praze ji nikdo neznal. To

už mne vyprovokovalo k tomu že jsem šla podat na pana Per.  žalobu za pokus o

podvod na PČR. Mladý policista mne vyslechl a řekl mi že se musí poradit

s kolegou. Dali jsme si 15ti minutovou přestávku. Po té se mne ujal starší

policista a ten mi řekl, abych si připravila minimálně 500 000,-Kč že je pan Per.

vyhraje. Přesvědčoval mne že se pan Per. žádného podvodu nedopustil a chtěl

po mne podepsat že uznávám že se pan Per. ničeho protiprávního nedopustil a

s jeho nárokem souhlasím. To jsem samozřejmě odmítla podepsat a on mne

nechtěl pustit domů. Propustil mne až když jsem vzala do ruky telefon a řekla  

že si zavolám právníka. Že se tak lehce nevzdávám  a proti podvodníkům bojuji.

Nakonec mne propustil domů a já napsala na STÁTNÍ ZASTUPITELSTVÍ  

podnět k prošetření policisty i pana Per. Šetřila to PČR z Pardubic. Pochopitelně

se prý ten policista ničeho nedopustil. Ale u policie skončil asi za rok po té co

jsem s ním měla tuto zkušenost. Zřejmě byl potrestán tak, jak je to v mém

osudu.  Za pana Per. se policisté, kteří ho znali stydí. Souhlasí s tím  že byl od

policie propuštěn. Podvod  pana Per. však šetřen nebyl. Můj problém s ním ale

stále neskončil. Manžel najednou neudržel lžíci v ruce a nemohl mluvit.

Okamžitě mi došlo o co jde. Hned jsem ho nechala odvést do nemocnice pro

podezření z mozkové mrtvice. Ta se v nemocnici potvrdila. Ležel ve fakultní

nemocnici asi dva týdny. Po čase  byl další soud asi na 15min. Já jsem trvala na

svědcích. Mého svědka, který slyšel závěrečná slova pana Per.  při odchodu,

soudce opět nevyslechl. Na můj názor že šlo o podvod ze strany pana Per. a jeho

dcery, která mu v tom pomáhala soudce nereagoval.  Můj advokát u soudu opět

mlčel. Při ukončení jednání soudce řekl, že se jednání odročuje a mému

právníkovi řekl aby tam zůstal. Ten nás požádal abychom na něho   počkali

venku před soudní budovou. Opět mi mužský hlas řekl, že se s ním chce soudce

dohodnout. Že si mám počkat co z něho „vyleze“. Právník nám pak řekl že  

soudce chtěl vědět jak dokázal během roku  z Mgr. docílit titul JUDr. Musela

jsem se hodně držet abych mu neřekla co si o něm myslím. On začal s tím že

bychom se měli dohodnout na částce kterou bych panu Per. ještě dala aby ten

spor konečně skončil. Já mu odpověděla že už mě to stálo dost peněz a že jsem

ochotna dát Per. ještě 40 000,- Kč. Ne proto že bych uznala jeho nárok, ale proto

že mi žádné peníze nenahradí manželovo zdraví které je pro mne  důležité víc

než výhra u soudu. Advokátovi se to moc nelíbilo ale poznal že si za svým

názorem stojím. Asi za další 3 měsíce bylo další jednání kde opět soudce

nevyslechl svědka který byl na chodbě při každém soudním jednání zbytečně.

Soudce navrhl dohodu a poslal nás na chodbu abychom se dohodli.  Nechal nás

tam přes 1hod. Já však trvala na 40 000,- Kč a řekla jsem,  že více na kontě

nemám. Soudce  rozhodl že 40 000,- Kč dám do týdne a 40 000,-Kč budu

splácet po 3 500,- Kč měsíčně. Otočila jsem se na manžela a viděla jsem jak se

klepe a potí. Žádné peníze už pro mne nebyly důležité a souhlasila jsem. Udělala

jsem však chybu. Nedala jsem trvalý příkaz v bance. Občas jsem ve Spořitelně

peníze vybrala a na  účet pana Per.  vložila. Snad jsem měla poznat i exekuci,

kterou jsem u svých klientů řešila, ale osobně neznala. Po několika měsících

splácení jsem onemocněla tak, že jsem se 10 dní nepostavila na nohy. Když

jsem se v pátek 31.října postavila na nohy, zeptala jsem se manžela co je za den.

Řekl mi že je pátek 31. Okamžitě jsem šla k počítači a zadala platbu. Ta však

byla připsána na účet panu Per. až v pondělí 3.listopadu. Na další platby jsem

zadala trvalý příkaz abych splácela včas a doufala jsem, že z jedné opožděné

splátky nebude hned tak zle. ALE BYLO!  Za 3měsíce jsem se dověděla že bylo

rozhodnuto o exekuci aniž jsem se k žalobě mohla vyjádřit.  Exekutor

z Moravan však žádal zaplatit částku  i za ty  měsíce  kdy jsem řádně splácela.

Okamžitě jsem jela do banky vložit částku  kterou jsem měla ještě zaplatit a jela

a jsem do  Moravan ukázat jak je rozsudek mylný a že je částka doplacena celá.

Exekutor se mne zeptal na číslo účtu a na majetek. Proto že mám účtů více,

řekla jsem dvě čísla účtu a samozřejmě že jsem majitelkou nemovitosti. Přesto

že veškerý dluh   byl  zaplacen, zablokoval mi exekutor oba účty. Soudila jsem

se dalších 6 měsíců a zaplatila jsem náklady na exekuci i dalšího právníka.

Celkem mne to stálo přes 25 000,-Kč. Právník opět nic neudělal. Pochopila jsem

že 500,-Kč  měsíčně není tak moc abych si neplatila právní pojištění D.A.S..

Když jsem o tom mluvila s ministryní spravedlnosti, nechtěla věřit že vše bylo

tak jak jsem ji to vyprávěla. Uvědomila jsem si, že jsem to všechno musela

prožít abych pochopila své klienty kterým se snažím pomáhat jak mi bylo

osudem předurčeno. Jak bych chápala podvedeného  kdybych to nezažila? Jak

bych chápala  dlužníka který má neoprávněnou exekuci kdybych to sama

neprožila?