Mluví Bárta do větru? Aneb zkušenosti s STK Mělník

08.05.2014 21:41

Není to tak dávno, co jsem popisoval, jak to chodí na našich komunikacích, podivné aktivity při rekonstrukcích dálnic a místních komunikací. No, moc se toho nezměnilo, z mého pohledu je vše při starém. Vím, o čem hovořím, poslední léta jsem byl zaměstnán u stavebního podniku zabývajícího se výstavbou a rekonstrukcemi pozemních komunikací. Jednalo se o pokládku povrchu vozovek a chodníků, nyní jsem již v důchodu, ale stále sleduji podivný cvrkot prapodivných podniků. Toto nelze jinak nazvat než prapodivné jednání radnic, nebo jiných zadavatelů zakázek. Bylo by vcelku normální zadat jistou zakázku podniku disponujícímu dokonalému technickému zázemí, to je stroji a také výrobou asfaltové směsi pro levnější plnění zakázky. Některé podniky to jistě mají, jsou to vesměs nadnárodní firmy, ale nejsou schopny plnit zakázky pro velký objem zakázek bez dostatečného logistického zabezpečení. Tak se stává, že zakázka je dána podnikateli bez řádného logistického zázemí a najímá si další firmy jako prostředník, současnost je toho důkazem. U těch monopolních podniků je to podobné, tito koumáci se zbavují zakázek na poslední chvíli před stanoveným termínem dokončení, na poslední chvíli si najdou subdodavatele, který má stavbu dodat. Háček je v tom že se vše dělá na poslední chvíli, totiž ten subdodavatel je limitován financemi a nekřesťanským termínem předání, vše jde na úkor kvality z důvodů financí a zbrklým hektickým stavům logistickému zabezpečení. Pokud to nikomu nic neříká, tak pro pochopení, korupce v získávání zakázek se nevytratila, je stále na svém místě (podnik kde jsem byl zaměstnán je toho důkazem, i přes dokonalé technicky zabezpečené zázemí nemá zakázky, a komunikace opravují fušeři s přímou podporou magistrátu a radnic, kvalitu oprav poznáme opět ze svých peněženek ) . Zde, je jasný důkaz nekompetentnosti Bárty, jako ministra dopravy, korupce kvete radostně dále.Jsem řidič, a vlastním nějaký ten dopravní prostředek, jak je známo, veškerá vozidla jsou (podle zákona povinná), nucena projít technickou kontrolou pro bezpečnost na pozemních komunikacích. S tímto plně souhlasím, přesto že si vesměs opravuji auto sám, mohu se dopustit nějaké chyby nebo něco fatálně přehlédnout, následky by byly katastrofální. Před několika lety jsem koupil auto v bazaru za slušnou cenu a s novou STK. Jelikož mělo zimní pneu tak jsem chtěl auto přezout na letní, vše bylo v kufru, no neměl jsem šanci. Kam jsem položil hever, tak jsem okamžitě zničil práh, auto bylo totálně zničeno, byl to zázrak a kvalitní barva která to držela pohromadě. Než jsem auto vrátil zpět do bazaru, tak jsem důkladně prohlédl celý vůz se šroubovákem, vše byla jen IPA a v podlaze zamaskovaná překližka. Bazaru jim nic nezbylo než vrátit peníze, otázkou ale je, jakým způsobem bylo auto prohlédnuto ve stanici STK. ……………… Jelikož jsem pracoval v dílně, tak mi také podléhaly vozy osobní přepravy, běžné drobné opravy jsem prováděl sám. Opravy většího rozsahu a s nutností specielních přípravků, plus počítač, tak to jsem již zadával autorizovanému servisu, jsou na to specializováni. Proto jsem u svého vozu již s patřičným předstihem vyměnil svislé čepy a také kulové čepy řízení. Bylo také nutno měnit vrchní uložení tlumiče, sežráno rzí. Rez se také projevila na okrajích zadních blatníků, to jsem opakovaně vylepšil plastovým lemem (ty první lemy mě ukradly u Teska po třech nedělích), tyto lemy jsem již ale patřičně zabezpečil nýty. Výfuk již jako celek nebyl dobrý, tak jsem jej vyměnil komplet. Byl jsem si vědom že, nové ze starého neudělám a udržováním tohoto auta ještě může sloužit tak čtyři roky, stav tomu tak odpovídá.Po přistavení vozidla na prohlídku mi technik sdělil, že je potřeba provést opravu výfukového potrubí, (zapsáno v protokole mezi lehké závady), to jsem zbystřil a žasl. Ten výfuk tam byl montován přibližně dvě hodiny před návštěvou STK. Dalším nedostatkem byl fakt, že mám údajně hrubě poškozené čelní sklo, to jsem se již započal bránit. Sklo nebylo poškrabáno, ale došla mi voda v ostřikovačích a stěrač neměl šanci dokonale očistit toto čelní sklo beze stop. Jelikož jsem neměl ale vnitřní zrcátko (upadlo velkou tepelnou změnou, což se stává), tak argumentoval tento technik, že je to hrubé porušení a je nutno vyměnit sklo. Oponoval jsem, že je to hloupost, pokud potáhnu karavan nebo jiný vlek, nemohu jej použít naprosto stejně jako v nákladním vozidle. Argument že jsou nutná jen venkovní zrcadla, nebral vážně, jen prohlásil, že se mu toto nelíbí a požadoval výměnu čelního skla. Další závadou byla protržená manžeta poloosy a notně rezavé brzdové trubičky u zadních kol. Na trhacím zařízení (tak jsem si pojmenoval systém zkoušení vůlí ložisek, závěsu kol a vůle řízení) auto obstálo bez závad. Brzdy byly ve všech případech naprosto bez sebemenších závad, přední náprava, zadní náprava i ruční brzda s minimem odchylky, s tímto se setkávám jen málo kdy i u nových vozů, sám jsem byl mile překvapen. Dalším závadám, jako rezavý podvozek a spodek kastle, bral férově, že to ještě jde pro stáří vozu. Veškeré provozní kapaliny byly bez známek úniku. Prostě tímto požadoval opravu jen těchto závad, "okno, manžeta a ty koncové trubičky zadních brzd". Okno jsem tedy vyměnil, manžety poloos raději všechny, ty brzdové trubičky byly v perfektním stavu, ale stejně jsem je vyměnil, když už jsem je koupil tak co s nimi. Tam, myslím tím STK, jsem byl s manželkou. Manželka byla poprvé se mnou na STK, a okamžitě prohlásila, jak okatě hledal technik nějakou závadu, aby dostal úplatek, který jsem samozřejmě nedal a také nedám. Po odstranění těch závad jsem jel na toto STK se synem, tentokrát se nás ujal jiný technik. Tento technik se naprosto nezajímal o ono inkriminované okno, manžetu a ty trubičky, ale okamžitě se zajímal o podvozek, tam zjistil, že auto potřebuje nové prahy a raději novou podlahu. Jeho postoj byl naprosto totožný, vyzývavý (dalo by se s tím něco dělat), to ale přehlížím. Pokud bych byl neznalý řidič po technické stránce (což je v dnešní době skoro 80%), tak bych raději vyslechl skutečně precizní ortel od kvalifikovaných techniků, o svém voze jak na tom je, a byl postaven před tu skutečnost o dalším provozování vozu, nebo likvidaci. Prostě řečeno, má li cenu oprav a dalších investic, nebo odvést na vrakoviště.Jelikož jsem pracoval v oboru opravárenství, znám v podstatě slabosti motorových vozidel, nejvíce se dají najít na podvozku, kde působí nejvíce škod posypová sůl v zimním období. To mi bylo okamžitě jasné, že mám být za blba. Tito technici, pokud bych je dostal na školení, nebo zkoušku v běžném automobilním provozu by asi neprošly již při první otázce, "jak se hustí pneu a jaké parametry se mají dodržovat". Tito nedoškolení adepti si ale hrají na polobohy s kulatým razítkem, jsou to oni, kteří rozhodují, kdo bude dále používat svůj vůz i přes hrubé technické nedostatky, (ten vůz s překližkovou podlahou byl totiž z mělnického autobazaru, bohužel si ale nepamatuji, kdo dělal a kde STK). Valná většina obyvatel vlastnící starší vozidlo jsou potencionální sponzoři takto podvodně získaných osvědčení na STK. Jsou tímto lépe řečeno postaveni do role rukojmích, nechají je investovat do vraků do doby, než jim napadne uplatit technika na STK. Znám ale také slušné a poctivé techniky na STK, jenže, kdo pojede třeba osmdesát kilometrů tam a ještě zpět, tak ten si prodražuje jen provoz. Slušnost a poctivost, by měla být na všech postech státní služby naprosto normálním jevem. Toto STK jsem použil záměrně, předcházela jej totiž dobrá reklama a byla pravdivá. Měl bych opakovaně přistavit vozidlo k technické kontrole, a to končí 3.3.2011. Do třetice tam již nepůjdu, jak se domnívají rádoby technici, raději si počkám třeba až na konec března, zaplatím si nový poplatek a budu jej fakturovat třeba ministerstvu dopravy. Mám jisté možnosti si pozvat zkorumpované ministerstvo až do Štrasburku. Jistě vás napadne, a proč? Tyto lotroviny se totiž táhnou napříč veškerými vládami po mnoho let bez minima pokusů toto zastavit. Obyvatelé se bojí do tohoto vládního hnoje ani sebemenší kritikou zasáhnout, nikdo nechce riskovat, ani novináři, že následně nedostane na své i nové auto pravdivé STK. Valná léta je to prostě TABU, no a jsme zase u kořene věci, jen fašistická ideologie si nenechá cpát nos od veřejnosti do svých aktivit. Bude to jistě dobrá reklama pro fašizující Brusel. Mám jisté pochybnosti o nápravě této skupiny techniků, to kulaté razítko totiž zavazuje skupinu zkorumpovaných úředníků nechat vše vyšumět do ztracena, přesvědčím se sám a následně i obyvatele státu, jak mlátíte hubou do větru. Již delší dobu sleduji podivné aktivity legalizace aut s podivnou minulostí, a zhotovených třeba z několika kusů, jak se dostaly k STK ??? Toto, vše co zde popisuji, může kdokoliv zpochybnit, může mne i žalovat, nic proti tomu, ale pokud k těmto aktivitám dospěje i toto STK, bude dobré s okamžitou platností vyzvat podle vedené evidence veškerá, ano, veškerá, jak osobní tak i nákladní přepravy k opakované technické kontrole ale již do státní zkušebny vozidel. V tomto případě postačí jen "státem stanovený průřez za období šesti měsíců". Dále by nebylo na škodu doložit majetková přiznání podezřelých techniků, za takto hrubé zneužití pravomocí veřejného činitele následuje taxa, pokud si pamatuji, zákaz činnosti až deseti let v daném oboru. Co na to ministr Bárta? ……….. Pokud bude jednat jen papírově, jak jedná v železniční a vodní dopravě, budu mít brzy jeho hlavu. Jaro je tady, korupce zase kvete.Krpy 3.3.2011. ERS