Pane ministře,

09.10.2014 15:00

 

Pane ministře,  

mám dva syny, je mi 45let. Bydlím ve  vesnici u Teplic. Nemám ve svém okolí žádnou romskou rodinu. Jsem šťastná,  že nemusím žít v beznaději jako obyvatelé Janova. Vroce 1989 jsem byla  na všech demonstracích v Teplicích a v Praze a moc jsem si přála demokracii a svobodu. To, co se teď tady na severu děje je horší než tenkrát. Svoboda nekončí tam, kde začíná nesvoboda druhého, Policie chrání grázly před slušnými lidmi. Ten, kdo nechce pracovat,nechť umře hlady. Ten, kdo uřízne topení a zdemoluje byt, ať zmrzne. 

 

Co se stane mně a mým dětem, jestliže:  Nebudeme pracovat, nebudeme platit nájem, budeme na Romy vykřikovat rasistická hesla, budeme kolem sebe dělat  svinčík a ničit své okolí, budeme obtěžovat romské rodiny hlukem a  smradem, budeme krást, uřízneme radiátory a prodáme je do šrotu?? 

Bez pardonu se z nás stanou bezdomovci,  chcípajícíhlady. Vyčíslí nám dluhy za zničený byt a na krku budeme mít trestní oznámení za hanobení rasy. A budeme se stydět!! 

Oni - tmaví a ukřičení -dostanou nový byt, sociální dávky, nové  zařízení bytu a ochranu policie. A budou  vykřikovat, že pro ně stát nic nedělá. 

Náš slavný státní rozpočet nemá  peníze na centra pro slepé, vozíčky pro postižené, lůžka pro staré a  nemocné. Kolik peněz z naší práce stojí taková"normální romská rodina"?  Nestydíte se, páni a dámy tam "nahoře", kdo o nich rozhodujete. Kdo Vám dal právo určit, že z mých 

daní budu živit dvě cigáňata a můj soused  bude nucen shánět sponzory na výcvik psa pro svého postiženého syna? 

Asi tedy jsem rasista. Cítím obrovský vztek  a beznaděj.  Proč jsem vlastně tenkrát chtěla tu demokracii a  svobodu? Aby se Ti, kteří poctivě 

pracují a žijí, měli dobře. Čeho jsem já, a  mně podobní,dosáhli?  

Ti, kdo poctivě pracují a žijí, živí líná,  sprostá a primitivní prasata a  ještě se bojí, aby jim nebylo vyčteno, že  je živí špatně. 

Před rokem 1989 policie chránila politiku jedné strany.  

Dnes chrání ty, jež byměla sama trestat a zavírat. 

Kdybych vylovila zlatou rybku, přála bych  si, aby seVaše ženy z nákupu vracely uličkou černé  v ě t š i n y  po  pokálených schodech a zavřely za sebou počmárané a poničené dveře. Aby ste  stáli oba za rozbitým oknem, poslouchali hluk, nadávky a řvaní - toto  lidové umění naší utiskované menšiny - a pozorně hlídali, kdy se za rohem  objeví Vaše ratolest,  plížící se se strachem ze školy. Opravdu si  to neumíte představit, nebo  máte pocit, že Praha je daleko? 

Co takhle detektor lži a otázka pro Vaše  muže, kteří v Janově zasahovali? Kolik z nich, myslíte,bylo  přesvědčeno o správnosti svého  jednání? Kolik

z nich by šlo bydlet do  služebního bytu,  který by byl v Janově?   Děkuji za JASNOU odpověď, jaký rozdíl je  mezi právy a povinnostmi "bílých" a"černých" ?